Ira Divinae
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pour az spé givre dps enorme

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Cathou
natirel
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Message par natirel Mar 26 Jan - 9:23

DK givre :
Premier point à aborder sur cette spé : elle ne se joue qu'en ambidextrie !, me demandez pas pourquoi ni comment, après divers test, avec le même cycle et stuff équivalent le plus gros dps sort de l'ambi.
Le tout se joue avec 2 armes lentes, en runes :
-Main droite : Croisé déchu
-Main gauche : Trancheglace
Il existe 2 templates :
-15/54/2 où la spé dite d'AoE, interessant pour des combats comme Anub, etc...
-0/54/17 la spé plutôt orientée monocible, et celle que je vais détailler, car je l'utilise (IMG:style_emoticons/default/icon_wink2.gif)
Avant de rentrer dans le détail, les cycles dps pour les deux spécialisations sont identiques, mais il existe deux manières différentes de jouer (qui sont équivalentes au niveau DPS, bien que les deux maladies soient avantagées si vous avez 4pièces T9) :
-Celle à deux maladies
-La mono maladie (que je pourrais qualifier de spam Anéantissement/Rafale Hurlante, et que j'utilise)
Petit rappel :
BS => Blood Strike => Frappe de Sang
IT => Icy Touch => Toucher de Glace
FS => Frost Strike => Frappe de Givre
HB => Howling Blast => Rafale Hurlante
OB => Obliterate => Anéantissement
PS => Plague Strike =>Frappe de peste
A partir de maintenant, je vais détailler comment jouer et optimiser son équipement pour une spé ambi givre, en utilisant le cycle dps de "spam HB".
Le cycle en lui même :
HB => OB => BS => BS => FS
OB => OB => OB => FS jusqu'à plus de puissance runique
/!\ Important : Votre template vous apporte deux procs :
-Machine à tuer : (rend la prochaine Frappe de Givre/rafale Hurlante/Toucher de Glace critique) - se déclenche sur les coups blancs
-Brouillard Givrant : C'est LE proc sur lequel il faut être hyper réactif, je m'explique - se déclenche sur les Anéantissements
Brouillard Givrant vous permet de lancer une Rafale Hurlante gratuite en rune, en plus de celà dès que le proc arrive il remet votre cooldown de Rafale Hurlante a 0
En bref : installez PowerAura et réglez le de manière a voir directement lorsqu'un Brouillard givrant est actif, je vais prend un exemple :
Vous êtes en train d'effectuer la partie OB => OB => OB du cycle dps, si après votre premier OB un Brouillard Givrant proc, vous devez absolumenet lancer une Rafale Hurlante immédiatement, puis reprendre le cycle.
Je ne vous cache pas que bien souvent, le taux de proc de Brouillard givrant vous permet de ne placer que des OB avec toutes vos runes, ce qui fait qu'en réalité sur un boss votre cycle dps devrait ressembler à ça :
HB => OB* => BS => BS => Dump
OB* => OB* => OB* => Dump
OB* => OB* => BS => BS => Dump
OB* => OB* => OB* => Dump
OB* => OB* => BS => BS => Dump
OB* => OB* => OB* => Dump
OB* => OB* => BS => BS => Dump
etc....
Chaque étoile correspond à l'éventualité d'un proc de Brouillard Givrant.
J'espère avoir été clair, il est temps d'aller taper les poteaux à Orgri !
Abordons maintenant le sujet des glyphes, pour ce cycle dps les glyphes majeures à avoir sont :
-Glyphes d'Anéantissement
-Glyphe de Rafale Hurlante
-Glyphe de Frappe de givre
Les glyphes mineures restent classiques.
Parlons stuff maintenant...
Je vais vous parler de toutes les statistiques, en partant de la plus importante, à la moins importante
Tout d'abord, le toucher...
32,8 au score de toucher correspond à 1%, vous devez donc viser au minimum 263 de toucher, soit 8% afin d'être cappé sur les coups spéciaux (Frappe de Givre, Anéantissement, Frappe de Peste et Frappe de Sang)
Le cap du toucher des sorts se situe à 17% contre les boss, le talent Virulence vous fournit 3% de toucher magique, vous avez donc quelques chances de louper une Rafale Hurlante ou un Toucher de Glace...
Les coups blancs sont quant à eux cappés à 27% de toucher ! il faudrait être complétement taré pour vouloir atteindre ce cap.
Conclusion => plus vous avez de toucher mieux c'est, à condition que cela ne soit pas au détriment d'autres statistiques
(N'oublions pas que divers talents de la branche impie nous font infliger plus de dégats via nos coups blancs)
La force...
Et bien la seconde stat à privilégier, 1 point de force est à peu près égal à 2,7points de PA, toutes nos attaques sont affectées par la force, la meilleure stat à augmenté une fois cappé en toucher.
L'expertise...
il est indispensable d'atteindre le soft cap expertise (qui permet de ne pas subir d'esquive/parade lorsqu'on tape un boss de dos) qui est de 26; soit 6,5% (un de nos talent nous fourni 5points d'expertise, donc 21 à obtenir via le stuff)
Le critique...
Il faut 45,9 de score de coup critique pour obtenir 1%, bref viser les 30% de critique, pour terminer a 35% avec un très très gros stuff.
La hate...
25,21 points de score de hate nous fournissent 1% de vitesse d'attaque en plus, vu que nos coups blanc font proc un tas de chose... c'est plutôt pas mal.
La pénétration d'armure...
Il nous faut 13,8 au score d'arpen pour obtenir 1% d'arpen, bizarrement cette stats n'est pas si inutile que ça même si elle vient se classer en bas du tableau, étant donné que nos coups blancs et les Anéantissements représentent à peu près 50% de notre dps, il ne faut pas la négliger, mais attention il ne faut pas courir après.

Donc pour finir, sur un boss de ICC en 10 j’ai un dps de 7k7 avec un stuff T9 245 avec deux armes lvl 251
Et en raid 25 je monte à 9k avec l’aide d’un chaman amélio.
Je burst en raid 25 sur héroisme a 10k7.


slt az j'ai trouvé cela sur le net et tous les dk dps le disent pour icc c'est la meilleur spé dps!
comment toutes les guildes hpve le disent icc est le raid ou faut revoir pour toutes les classes les template.
merci a tous bonne lecture
cordialement.
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Message par Cathou Mar 26 Jan - 9:36

Je sais pas si elle est meilleure que les autres, mais pour le raid c'est un gros bonus avec le 20% de hate.
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Message par natirel Mar 26 Jan - 11:11

ba quand je regarde les grosses guildes comme nomade/heath ou pacte de sang qui sont des guildes que l'on parle pas trop,mais qui ont fait les 1er kill world edc 25 hero/icc 25 complet deja, au usa pour heath,en europe pour pacte de sang.
sur leurs fofo,tous les dk dps sont passés givre,deja pour le dps plus import et en plus le up du raid.
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Message par natirel Mar 26 Jan - 18:50

template:
15/54/2 http://www.wowhead.com/?talent#jfV0VZG0exAbczf0cuzAoM
0/54/17 http://www.wowhead.com/?talent#jZG0exAbczf0cuzAofM0hxM
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Message par àz Mer 27 Jan - 6:37

Merci pour ce post nati , et apres la discution d'hier , le up hate devrait sacrement up le dps des cacs.
Maintenant il me faut trouver des armes , ICC me voila Razz

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Message par Pouma Mer 27 Jan - 9:20

Marrante les pub de bodybuiding sur le site de roxxor.

Bon nati, oublie pas tes amis mages ! Razz
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Message par Saïri Mer 27 Jan - 18:48

Alors je sus désolé de vous contredire mais a spé IMPIE est la meilleur spé actuel niveau dps
- monocible elle se placet au coudes a coudes avec la spé sang,
- aoe elle est largement devant
- deux cible la sang se place devant mais l'impie se démerde pas mal.


La spé givre est une très bonne spé mais pas la meilleur niveau optimisation, je vous renvoie vers les forums de testeur du style ElisitstJerks ou autres.

L'avantage du Dk es de pouvoir jouer tte les spé en dps elles sont ttes tres compétitives si on les trouve agréable pourtant niveau chiffres (et a mon regret je vous l'avoue) impie est devant.

Toute les spé chez le dk on eu leur heure de gloire : d'abord impie lors de nax10 puis sang lors de naxx25 ensuite a ulduar la spé était givre mais depuis edc et son bonus fabuleux bonus sur les maladies impie ne peut être concurrencer, le nerf du bonus a permis aux autre spé de revenir mais impie est supérieur tant au dps pur mais aussi au niveau des bonus raid : +13 % de dégâts magique au raid

Tu dis que plusieurs Dk sont givres, ils devraient tester impie ils monteront plus haut^^. Apres je me base sur des test de personne fiable mais je prend en compte ton explication bien éclairante
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Message par Cathou Jeu 28 Jan - 9:21

Vi Saïri, la spé impie c'est la plus représentée chez les tout gros dps. Mais à quoi ça sert d'avoir 500 dps de plus soi-même si en même temps chaque cac (dont toi) perd 500 dps parce que y'a pas de bonus 20% à la hâte dans le raid?

Et pour le bonus aux dégats magiques il est aussi mis par les druides équilibre avec Terre et Lune (on en a tjrs 1 ou 2 dans le raid) ou par le démoniste avec la Malédiction des éléments (ça se cumule pas).

Si on a un chaman amélio (on en a rarement un), dans ce cas c'est mieux en impie ou sang, si y'en a pas il faut un DK givre.

Les plus gros dps DK sur wowmeteronline : http://www.wowmeteronline.com/rank/clazz/dps/dkt/9/0/3
Les plus gros dps DK givre : http://www.wowmeteronline.com/rank/clazz/dps/dkt/9/0/3/4
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Message par natirel Jeu 28 Jan - 12:31

rien dsl
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Message par Saïri Jeu 28 Jan - 18:04

ok je vous comprend mieux, la hate est tres bonne, perso des que jai mon bonus 2 p t10 je repasse en sang (ma spé préféré) car le bonus permets de concurrencer la spé impie niveau dps en octroyant un bonus assez simpas


Mais pisque qu'il n'y aucun Dk givre pour la hate je vais y penser fortement a cette spé (j'avais adorer la givre avec arme 2 mains a l'époque)
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Message par Saïri Jeu 28 Jan - 18:07

mais effectivement si je passe givre jattend davoir au moins des armes 251 (pour rivaliser avec mon arme actuel)
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Message par natirel Lun 1 Mar - 10:19

Added flow chart for visual display of the priority system.
Added more bosses to the AMS section.
Moved ArPen the stat priority.


Contents

[top]Introduction


Since dual wield builds will now be entirely concentrated in the Frost Tree, I've taken it upon myself to create a new thread for the discussion and development of Frost theory and technique. Frost can be a competitive DPS if played correctly, but it is important to note that it will almost always be inferior to an Unholy build for most fights. Therefore, unless your guild needs a Frost Death Knight for the windfury buff, you are probably better off speccing into Unholy.


[top]Frequently Asked Questions


Q: What should my ability rotation be as Frost?
A: There isn't one, stop asking. Frost cannot be played with a rigid rotation, as it requires reacting to procs and whatever the current situation of the boss fight may be. The best you can do is a priority system, discussed later in this guide.

Q: What presence should I be using?
A: With the change to [Sigil of the Vengeful Heart] in 3.2 and the change to [Glyph of Icy Touch] in 3.3, you will always be using Blood Presence while DPS'ing as a Frost Death Knight.

Q: Glyph of Disease seems really neat, I can get more Obliterates when I use it!
A: GoD also prevents you from refreshing IIT, which is the only reason you should be specced as Frost in the first place (see above). Stop using it and stop bringing it up, until Blizz changes their code (they won't) it will never be a viable Frost glyph.

Q: What type of weapons should I get as Frost?
A: Because of Threat of Thassarian, all our strikes will now hit with both weapons. As such, you will want to get weapons that have the highest possible average damage. In most cases, this means looking for a slower (>2.5) speed weapon. However, always make sure that you check that average damage, as the speed of a weapon can be sometimes misleading. If two weapons are of similar average damage, whichever has the highest DPS will end up being better. In the event that they have identical DPS values, consult your stat weights to determine which has the best stats for your particular gearset.

Q: What about a single-disease rotation/spec?
A: Those died back in Ulduar when Blizzard made all our strikes %-based scaling off of diseases. Long story short: you lose more damage than you gain, do the math if you don't believe me.

Q: HALP! Is [Item A] better then [Item B]?
A: Head down to the "Other Resources" section of this post for links to various sims and gear analysis tools. Pick your favorite and use it to determine the best items available for your character.

Q: Where's the BiS list? How am I supposed to know what to save my DKP for?!
A: I personally hate BiS gear lists as I feel that discourage poor understanding of the class and its intricacies as well as encourage poor behavior in raids (DKP hoarding etc.). I have long held the philosophy that your BiS gear is whatever happens to drop for you. As such, you will find no BiS listing anywhere in this posting. You are welcome to calculate for yourself a BiS gearset, but please don't bother me with it.
________________________________________


[top]Abbreviations


AbbreviationDefinition
AoE Area of Effect
Agi Agility
AMS Anti-Magic Shell
ArPen Armor Penetration
BA Bladed Armor
BB Blood Boil
BP Blood Presence
CG Cinderglaicer
ICC Icecrown Citadel
IT Icy Touch
IIT Improved Icy Talons
DCh Deathchill
DK Death Knight
DnD Death and Decay
DPS Damage per Second
DW Dual Wield
FC Rune of the Fallen Crusader
FF Frost Fever
FS Frost Strike
GCD Global Cooldown
HoW Horn of Winter
KM Killing Machine
OB Obliterate
PS Plague Strike
RI Razorice
RF Runeforge
RP Runic Power
SoA Sigil of Awareness Man
SoHM Sigil of the Hanged Man
Str Strength
UA Unbreakable Armor
UP Unholy Presence
Will cast HB on your mouseover target, or your current target if you have no mouseover. Useful for AoE situations when your current target isn't in the "center" of the mobs you are trying to AoE (Jarraxxus infernals, for instance).
________________________________________


UI

Frost is an extremely proc DK spec, so using a good proc monitoring addon is essential for your success. There are several tools that can accomplish this including, but not limited to:
Tell Me When
Parrot
Mik's Scrolling Battle Text
Power Auras
Satrina Buff Frames

It is also important for you to be able to monitor the time left on your diseases. While using the default blizzard debuff frames is an option many people prefer a more graphical representation of the information, which can be found by using some of the following mods:
Need to Know
Ellipsis
NugRunning
________________________________________



[top]Other Resources


Team Robot Simulator *Currently my favorite*
Completely web-based: no downloading, installing, or updating! (Requires Microsoft Silverlight. Tested and works with IE, FF, Chrome on Windows, and FF, Safari on Mac.)
Load your characters from the armory
Easy, visual interface for customizing talents, gear, gems, enchants, glyphs, and buffs
Powerful rotation editor that allows you to create your own priority-based DPS rotations
Save versions of your entire character, sets of gear, talent specs, and rotations
Easily share any of your saved data with a simple yet effective import/export feature
Detailed, visual simulation summary and searchable combat log
Ranks gear, gems, and enchants using a DPS estimation technique that extrapolates the value of items from over 600,000 cached simulation runs.

Simcraft
SimulationCraft is a tool to explore combat mechanics in the popular MMO RPG World of Warcraft (tm).
It is a multi-player event driven simulator written in C++ that models raid damage and threat generation.
Increasing class synergy and the prevalence of proc-based combat modifiers have eroded the accuracy of traditional calculators that rely upon closed-form approximations to model very complex mechanics. The goal of this simulator is to close the accuracy gap while maintaining a performance level high enough to calculate relative stat weights to aid gear selection.
SimulationCraft allows raid/party creation of arbitrary size, generating detailed charts and reports for both individual and raid performance. Currently, it is a command-line tool in which the player profiles are specified via parameter files.

Kahorie’s DK Simulator
An amazing tool. Curious how much dps you should be doing relative to your gear level? Curious whether or not it’s time for you to transition specs? Curious what your personal stat weights are? The simulator can tell you all of that and more.

Zerack’s DK Gear Optimizer
The spreadsheet ideal. Wondering whether or not you should bother getting hit/expertise capped, despite what it says here? Wondering what is Best in Slot of the items you already have or already have access to? Wondering whether it’s worth grabbing that socket bonus or not? These spreadsheets can tell you all of that and then keep calculating.

Rawr - for DPS DKs
An alternative to Kahorie's and Zerack's. Pondering which drop to blow your dkp on? Pondering if it's worth sacrificing an upgrade or two to keep that set bonus? Pondering if that new item, despite having purple text, is actual an upgrade? This program can tell you all of that and then keep informing.
________________________________________


[top]Credits


Thanks to Consider (DK) and Arikah (Ret. Pally) from whom I probably plagiarized about half this post.
________________________________________


[top]Changelog


12.06.2009 Thread Launched
Attached Thumbnailspour az spé givre dps enorme Frost_priority



Last edited by Darkside : 02/19/10 at 7:30 PM.
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Message par natirel Mar 23 Mar - 17:43

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=7vBB%2FOG64CrtGwfLf3FBBIh4l5k2TGxc

In this vid, I was gemmed STR+CRIT. After many tests gemming pure STR seems to be the way to go. Why, because it provides a sustained DPS, as to gemming STR-CRIT it has a possible very high spike dmg boost and decrease.

I do my tests without raid buffs, and just with Horn of Winter. DK's benefit from STR, which turns into AP obviously. Some people will go into unholy sub-spec picking up Necrosis, Blood-Cake Blade, & Epidemic.

Spreadsheets show that these are a potential DPS increase of blood sub specs. Test dummy's don't show the true benefit of the unholy sub-spec, so on those it pulls considerably less DPS as the blood sub spec.

It is claimed that Blood-Cake Blade will (with raid buffs) reign supreme over Subversion, Bladed Armour, and Dark Conviction. But it would have to be atleast a 300-600 DPS increase in some cases.

Now onto the problem (for me) that I find with subbing into Unholy.

The rotation is about the same, only very very very tight. The rotation being PS - IT - OB - BS - PEST - OB - OB - OB - RP DUMP - OB - OB - PEST - BS. The problem comes is your diseases last 20 secs. You rotation is so tight that your PEST is bringing your diseases back up at 1 sec. Which yes, going to yield higher DPS; however this game is not static. It is dynamic, so if for any reason your PEST misses. It becomes a DPS loss. Which where you have to start back onto your rotation again by mainly applying your diseases. Also, the waste of PEST provided no DPS and a wasted blood rune.

Another important aspect to note is, subbing into unholy your talent tree is a set tree, you can't venture off into other talents, such as Chillbains, Killing Machine, Black Ice, Deathchill, Dark Conviction, Icy Reach, or Morbidity (for AoE DMG).

Now onto the blood sub spec.

The one I find to be the best for me AND surprisingly the over all best DPS is the 11/52/8 subspec.

This spec also allows for some play room with talent tree specs, in-which you loose very minimal DPS at all.

The main focus of the spec is STR. Which in turn grows with more buffs applied. A DK gains roughly 2.7AP per STR they have.

Some people claim that going ArP may be better than STR in terms of DPS, howerver you must have atleast 1100 ArP for it to grow in it's worth as much as STR. And even then ArP only will apply to your OB - White DMG - and part of your Frost Strike abilities, as STR applies to all your abilities.

On with the rotation. PS - IT - OB - BS - PEST - RP DUMP - OB - OB - RP DUMP - PEST - BS - OB - OB - RP DUMP - OB - OB - RP DUMP - PEST - BS ect. And of course using Blood tap and Unbreakable Armor after you PEST. When Howling Blast procs, you use it even without a Killing Machine proc.

What this allows for is a more adaptable and forgiving rotation AND you also get 3-4 points to spend elsewhere. Making you more raid helpful and providing more DPS.

Sorry if it seems as though I ramble on a bit here and there, just letting you know my ideas and thoughts and where they come from.
pris sur le fofo ENSIDIA....
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Message par natirel Mer 24 Mar - 16:09

le meilleur template sur le site Ensidia 1/52/18
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Message par Saïri Jeu 25 Mar - 18:30

ui donc avec un template non pti sans bouffe ni popo ni trinket (ni armure incassabe) je monte a 6K8 sur tora 25 pas mal avec des armes 232^^
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Message par Saïri Mar 30 Mar - 18:42

bon voila le mon humble compte rendu :

La spé givre = sang = impie léger avantage pour givre et impie

Mon problème est que j'ai des armes 232 donc j'ai une grosse perte de dps de ce coté la
Pour le moment je vais respé 0/17/54 avec brintoly il parait que cela dépote pas mal. Je reviendrais a coup sur vers la spé givre une fois que j'aurais 2 armes 251
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Message par Saïri Dim 11 Avr - 16:34

http://eu.wowarmory.com/talent-calc.xml?cid=6&tal=0000000000000000000000000000320023503522030123000331013512302003050030000000000000000000


>>>> spé givre dps actuel
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Message par Poppeye Dim 11 Avr - 17:36

Merciiiii

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